ANALYSIS OF POSSIBILITIES FOR INTRODUCTION IN EDUCATIONAL PROCESS OF NON-CLASSICAL (INNOVATIVE) ELEMENTS IN ORDER TO INCREASE EFFICIENCY AND MOTIVATION AMONG STUDENTS OF MEDICAL UNIVERSITIES

  • О. Н. Домашенко SEI HPE «M. Gorky Donetsk National Medical University», Donetsk
  • В. А. Гридасов SEI HPE «M. Gorky Donetsk National Medical University», Donetsk

Abstract

Pedagogy is one of the most conservative sciences. It is natural to consider the advisability of introducing a number of innovations with the aim of increasing the efficiency of learning in the educational process. In this regard, the Department of infectious diseases of SEI HPE «M. Gorky Donetsk National Medical University» conducted a study on the introduction of non-classical elements in the pedagogical process. The format of the study is determined by the principle of “feedback” and implemented in the form of a questionnaire of students. The article presents the students’ assessment of various pedagogical techniques of traditional, multimedia and creative nature.

References

1. Алексеева С.Н., Антипина У.Д., Протодьяконов С.В., Антипин Г.П. Педагогический опыт в преподавании дисциплины «патофизиология». Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М.К. Амосова. Серия:Медицинские науки. 2017; 1 (6): 50-54
2. Нурмухамедов Г.М. О динамике развития образовательного процесса. Культура и образование : науч. – информ. журн. вузов культуры и искусств. 2016; 3: 70-90
3. Чеботарева И.В. Нетрадиционные формы организации учебного процесса как средство повышения качества педагогичесского образования. Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. Сер.: Филология, педагогика, психология. 2018; 2: 97-103.
4. Гордеева В.В. Активные и интерактивные формы организации и педагогического сопровождения самостоятельной работы студентов. Известия ПГПУ им. В. Г. Белинского. 2012; 28: 736-738.
Published
2019-06-01
How to Cite
ДОМАШЕНКО, О. Н.; ГРИДАСОВ, В. А.. ANALYSIS OF POSSIBILITIES FOR INTRODUCTION IN EDUCATIONAL PROCESS OF NON-CLASSICAL (INNOVATIVE) ELEMENTS IN ORDER TO INCREASE EFFICIENCY AND MOTIVATION AMONG STUDENTS OF MEDICAL UNIVERSITIES. University Clinic, [S.l.], n. 2(31), p. 118-122, june 2019. ISSN 1819-0464. Available at: <http://journal.dnmu.ru/index.php/UC/article/view/332>. Date accessed: 14 dec. 2025.
Section
Вопросы педагогики