QUESTIONS OF PHYSIOLOGY PROFILING TEACHING FOR DIFERENT FACULTIES OF DONETSK NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY

  • Н. В. Прокофьева M. Gorky Donetsk national medical university
  • В. Ф. Андреева M. Gorky Donetsk national medical university
  • Б. Г. Попов M. Gorky Donetsk national medical university
  • О. Н. Гончаренко M. Gorky Donetsk national medical university
  • Е. В. Филюшина M. Gorky Donetsk national medical university
  • Т. А. Шевченко M. Gorky Donetsk national medical university
  • А. К. Бортникова M. Gorky Donetsk national medical university

Abstract

This article covers peculiarities of physiology teaching (profiling) on pediatric, medico-prophylactic, dentistry and pharmaceutical faculties of Donetsk National Medical University, and also on faculty of computer-informative technologies of Donetsk National Technical University.

References

1. Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. – М.: Педагогика, 2010. – 192 с.
2. Вдовюк В.И., Шабанов Г.А. Педагогика высшей школы: современные проблемы.– М.: ВУЗ, 2013.– 68 с.
3. Гулакова М. В. , Харченко Г.И. Интерактивные методы обучения в вузе как педагогическая инновация// Концепт.– 2013.– № 11 (ноябрь).– ART 13219. [Электронный ресурс].– Режим доступа:: http://e-koncept.ru/2013/13219. htm
4. Захарова И.Г. Информационные технологии в образовании: Учебное пособие для студ. высш. мед. учеб.заведений.– М.: Издательский центр «Академия», 2010.– 192 с.
5. Научная организация учебного процесса: учебное пособие/ В.А. Белогурова.– М.: Медицина, 2003.– 296 с.
6. Полат Е.С., Бухаркина М.Ю. Современные педагогические и информационные технологии в системе образования: Учеб. пособие для вузов.– М.: Издательский центр «Академия», 2008.– 368 с.
Published
2020-07-01
How to Cite
ПРОКОФЬЕВА, Н. В. et al. QUESTIONS OF PHYSIOLOGY PROFILING TEACHING FOR DIFERENT FACULTIES OF DONETSK NATIONAL MEDICAL UNIVERSITY. Архив клинической и экспериментальной медицины, [S.l.], v. 25, n. 1, p. 64-65, july 2020. ISSN 1605-9360. Available at: <http://journal.dnmu.ru/index.php/akem/article/view/554>. Date accessed: 16 oct. 2025.
Section
Вопросы высшего образования.